.

Není to tak dlouho, co se mezi podnikateli, majiteli firem a provozovateli různých služeb zvedla vlna různých průpovídek na téma ochrany dat. Hrozby vysokých pokut, zabezpečovací systémy, nová nařízení a mnohé další vyvolalo u některých jedinců doslova paniku. Mnozí tak lamentovali, že zase je to pouhý výmysl a jen byrokracie, která přichází z Bruselu. Dokonce je vcelku možné, že i když je nyní zákon v platnosti, ho mnozí stále dost dobře nechápou a neví, jak s ním mají naložit, aby se nedostali do velkých problémů. Pravda je ale úplně jinde. Ochrana dat, díky GDPR je ochrana osobních údajů ukotvená v nařízení EU a rozhodně to není žádná byrokracie. Bohužel s rostoucí technologií, informacemi, zpracovanými daty klientů a zaměstnanců, je to zkrátka nutnost. Nikdo rozhodně netouží po tom, aby jeho citlivá data byla zveřejněna ostatním, anebo byla velmi snadno použita k zneužití a poškození například celé firmy nebo společnosti.

gdpr

Bez techniky se neobejde žádná firma

Ekonomika se stává doslova přehřátou. Je pravdou, že trh práce je přeplněný, ale bohužel ne kvalifikovanou silou, která by věděla, jaké riziko vlastně zpracovává. Majitelé firem a společností, včetně podnikatelů tuto situaci vnímají, ale potřebují se věnovat svému byznysu, obchodům a růstu. Mnohdy si neuvědomují, že pokud uniknou citlivá data z jejich firmy, tak to může poškodit jejich dobré postavení na trhu a způsobit dokonce zánik jejich šťastného podnikatelského záměru. Inu je čas všechny data dát pěkně pod zámek a nedovolit kdekomu, aby se k nim dostal. Přístupová hesla musí získat pouze oprávněná osoba, která bude zodpovědná, že vše zůstane pod zámkem.

.

legislativa

Nepochopení smyslu a principů GDPR

Správná ochrana spočívá v tom, že si musíme především uvědomit:
Co – to znamená, jaké údaje se budou zpracovávat a jsou citlivé, většinou se jedná o osobní údaje, které jsou určeny podle druhu požadavků.
Proč – pro jaký účel a na jakém základě se bude s daty pracovat.
Jak – budeme pracovat elektronicky, papírově, jde o pracovníka nebo zákazníka, v jakém systému budeme pracovat nebo koho a jakým způsobem pověříme.
Podle možností pak zvolíme správnou ochranu, aby nedošlo k žádnému podstatnému úniku. Otázky jsou skutečně obšírné. Pracujeme s dodavateli, zákazníky, zaměstnanci, návštěvníky, zájemci o produkty. Od nich získáváme v podstatě vše, co potřebujeme. Adresu bydliště, jméno, příjmení, datum narození, telefon, číslo účtu, e-mail a podobně. To vše je nutné uchovat pouze pro další použití, které se vzájemnou cestou odsouhlasilo.

Ohodnoťte příspěvek
.