Nedovedete si ani představit, jak moc je firma, založena z rodinných příslušníků silná. Má obrovskou výhodu oproti firmám, které přijímají cizí lidi, klasické zaměstnance. Když se totiž lidé znají, mají okamžitě přidanou hodnotu neformálního vztahu. Firma, která tento benefit nemá, musí i ho dlouhodobě budovat.

graf úspěchu
Další jasnou a logickou věcí je, že u rodinné firmy je jasné, že se budou všichni její členové velmi snažit, aby se firmě dařilo, by měla co nejlepší pověst, aby byla nejlepší. U firmy s klasickými zaměstnanci to může být úplně jinak, obráceně.

o   Důležité finance

Za zmínku také jistě stojí finance. Když se firmě nedaří a všichni členové rodiny pracují ve firmě, může to být docela problém. Najednou nemá rodina finance na nic. Nemá je nikdo z rodiny.

o   Velká nevýhoda

Vše se také může pěkně zvrtnout a pak může být ohrožena jak firma, tak rodina. Stane se to velmi snadno. Když se například do vedení firmy dostane syn, který nemá o vedení a vlastně ani sortimentu žádné vědomosti. Co si tak ostatní asi myslí? Nepřidá to na náladě, o honoráři pro takového synka ani nemluvím. Dá se říct, že pokud k takovému protěžování některého člena dojde, směřuje firma do záhuby. Minimálně nikdy nebude nejlepší.
padající domino
A pokud si představujete, že rodinné firmy jsou jen malé, mýlíte se. Třeba takový gigant, jakou je automobilka Ford, je rodinný podnik. Nejvíce rodinných firem bychom našli ve Spojených státech Amerických. Tak dokonce tyto firmy tvoří polovinu hrubého domácího produktu.

o   Jak je to u nás?

V České republice j českých firem asi třetina tvoří tak třetinový podíl na hrubém domácím produktu. Přesné statistiky nebo seznamy ale nejsou, neexistují. Dá se ale říct, že rodinné firmy jsou většinou poctivější, preciznější, a tak nějak milejší, lidštější. Mají k nám zákazníkům o kousek blíž. Přejme si tedy, aby jich bylo stále víc.

Síla firmy je v lidech
Ohodnoťte příspěvek