Kokosové ořechy jsou častou složkou při přípravě sladkých zákusků v cukrárnách a výrobnách cukrovinek do obchodní sítě. Mnohem zdravější je však mít kokos k dispozici v přírodní formě, a to buď jako celistvý ořech, anebo alespoň v podobě strouhané dužiny. Je to velmi výživný plod, který si můžeme dopřávat každý den bez obav o své zdraví.

rozpůlený kokos

Proč si pochutnat na kokosu

Je zdrojem zdravých tuků – kokos obsahuje nenasycené, ale také ve velkém množství nasycené mastné tuky (kyseliny), ale ty nemají nic společného s živočišným tukem, jimiž je máslo nebo vepřové sádlo. Kokosový tuk je metabolizován v játrech a je využíván jako palivo – energie pro buněčný systém. Jde o přirozenou rostlinnou látku, jejíž přínos stále není doceňován, a naopak se v některých publikovaných tezích objevují mylné či zkreslené informace o škodlivosti kokosového oleje, což údajně přispívá ke zvýšení hladiny cholesterolu. To vše jsou samozřejmě nesmysly, rostlinná strava je obecně zdravější a kokosový ořech rozhodně není výjimkou.

kokosová palma

Je chutný – nemusíme se do jeho konzumace vůbec nutit, chutná dětem i dospělým a strouhaná forma je ideální způsob, jak ji využít k přímé konzumaci i k přípravě dezertů, ovocných pohárů, dortů, zákusků, palačinek, zmrzliny, obilných kaší, pudinků atd.

Oříškové směsi – ve směsích s oříšky a sušeným ovocem jeho chuť vynikne ještě výrazněji, můžete si strouhaný kokos brát s sebou v plastových sáčcích nebo lahvičkách na cesty do zaměstnání, do přírody, při sportování, např. při cykloturistice a dalších venkovních aktivitách.

Lze jej dlouhodobě skladovat – strouhaný kokos se dá skladovat i několik měsíců, aniž by přišel k úhoně. Ideální jsou k tomu skleněné nádoby s pevným uzávěrem nebo polyetylenové sáčky se zipem. Ukládat by se měl mimo dosah slunečního světla, nejlépe do uzavřené kuchyňské přihrádky, kde není vysoká vlhkost.