Ztracené zavazadlo, část třetí ClaimCloud.cz vám vysvětlí, co dělat, kdy je vaše zavazadlo opravdu ztracené.
Fáze jednaznamená, že letecká společnost nedoručí zavazadlo, tudíž se jedná o zpožděné zavazadlo. Letecká společnost má 21 dní na to, aby ho nalezla a doručila tam, kam uvedete. V době, kdy čekáte na jeho nalezení, si můžete nakoupit nezbytně nutné věci.

cestující na letišti.jpg

Ihned po příletu nahlaste na letišti u přepážky CLAIM BAGGAGE, BAGGAGE HANDLLING DESK, BAGGAGE SERVIS apod. to, že vám nebylo zavazadlo doručeno. Sepíšete se zástupcem letecké společnosti či pracovníkem letiště protokol (PIR – Property Irrugelarity Report). Některé letecké společnosti tolerují nahlášení ztráty 7 dní od data letu, ale je velmi individuální, proto raději hlaste ztrátu ihned na letišti.
Lhůta pro následné nárokování náhrady za ztracené zavazadlo je 2 roky.
 
Výši náhrady upravuje Montrealská úmluva, která stanoví maximální výši náhrady na přibližně 1. 000 SDR – Special Drawing Rights –  jednotná měnová a účetní jednotka, která se užívá v rámci Mezinárodního měnového fondu. Je to asi 1. 200 EUR. Toto je maximální výše, kterou může cestující při ztrátě kufru či batohu obdržet.
Další kompenzace z pohledu Evropské legislativy (jako je kompenzace za zpožděný let nebo zrušený let) se na oblast ztracených zavazadel nevztahují.

červený kufr.jpg
 
Největší problém k získání náhrady za ztracené kufry a jejich obsahu bývá, kdy cestující musí prokázat hodnotu samotných ztracených kufrů a jejich obsahu. Cestující věří, že vše dorazí do cílové destinace bez potíží a včas. Málokdo má schované účtenky, aby dokázal hodnotu ztraceného. Proto doporučujeme, abyste při balení před odletem vyfotili celý obsah a uschovali fotografie do doby, kdy budete mít vše v ruce. Pokud jste tak neučinili a již sepisujete protokol o ztrátě, vypište do něj vše, co jste uvnitř měli. Je to větší šance na získání náhrady.